Veelgestelde vragen

Hoe werkt een eTicket?
Een eTicket is een elektronisch ticket met een BAR-code die naar het door u opgegeven e-mailadres wordt gestuurd op het moment dat uw bestelling is verwerkt. Het eTicket print u uit en neemt u mee naar het theater. Bij de ingang van de zaal wordt de BAR- code gescand. De unieke BAR-code van het eTicket wordt geregistreerd bij het scannen, waarna het niet mogelijk is met dezelfde barcode de zaal te betreden.
Lukt het niet om de eTickets te downloaden of te printen? De tickets kunnen ook altijd bij de kassa afgehaald worden voor aanvang van de voorstelling (kassa is op voorstellingsavonden geopend van 19:30 – 20:15).

Kan ik het eTicket ook op mijn telefoon tonen?
U kunt of wilt uw eTicket niet uitprinten? U kunt uw ticket ook tonen op uw telefoon.

Wat als ik geen bevestigingsmail ontvang?
De bevestigingsmail kan door een spamfilter in de spambox terecht zijn gekomen. Vooral bij hotmail- en gmailaccounts zien we dit regelmatig. Check dus altijd de spambox.
Het kan zijn dat de iDEAL betaling niet is gelukt. Uw reservering vervalt dan na enkele uren. U krijgt het overgemaakte bedrag teruggestort. Wel dient u opnieuw kaarten te kopen.
Mocht het bestellen niet lukken, neemt u dan contact met ons op via administratie@posttheater.nl of bel 026-4463554

Waarom wordt er € 1,25 bespreekkosten berekend?
Het verkopen van een kaartje kost geld. Daarom vragen wij bij bestellingen via de website € 1,25 bespreekkosten per kaartje. Dit zijn de kosten die we daadwerkelijk kwijt zijn aan de verkoop zoals de bankkosten, de kosten van het kassasysteem en de website. Wanneer u uw kaarten koopt aan de kassa betaalt u deze kosten niet.

Waarom worden bespreekkosten niet geretourneerd bij annulering van een voorstelling?
Zoals ook hierboven vermeld, het verkopen van een kaartje kost geld & handelingen. In geval van annulering van een voorstelling is er vaak sprake van een verplaatsing, uw kaarten blijven dan geldig. We geven u altijd de keus de nieuwe datum te accepteren, een andere voorstelling te selecteren in het lopende seizoen óf u ontvangt een tegoedbon. Een tegoedbon is inclusief de bespreekkosten. Mocht u niet voor bovengenoemde opties kiezen, maar wilt u uw geld geretourneerd krijgen? Dan zijn wij genoodzaakt de bespreekkosten c.q. administratiekosten hierop in te houden.

Hoe kan ik reserveren voor een theaterdiner?
Voorafgaand aan de voorstelling kunt u terecht bij Grand Café Metropole (Steenstraat 68) voor een 2-gangen Theatermenu. U kunt tegelijk met de aankoop van uw voorstellingskaarten dit menu reserveren. U hoeft hierdoor niet zelf contact op te nemen met het restaurant, uw reservering wordt automatisch doorgegeven. Wel dient u op de avond van de voorstelling uw reserveringsbevestiging mee te nemen.

Kan ik mijn theater- en tegoedbonnen / PODIUM Cadeaukaart ook gebruiken voor het online bestellen van kaarten?
Helaas is dat niet mogelijk. Koop online uw kaarten en betaal in eerste instantie het volledige bedrag. Op de avond van de voorstelling krijgt u het bedrag aan de kassa contant retour. De administratiekosten krijgt u niet retour.

Kan ik mijn geld terugkrijgen bij bijvoorbeeld slecht weer?
Als er onverhoopt een voorstelling wordt geannuleerd, stellen wij u hiervan z.s.m. op de hoogte. Indien u niet naar het theater heeft kunnen komen vanwege het slechte weer, kunnen wij u geen restitutie verlenen.

Is het mogelijk om op een wachtlijst te komen indien een voorstelling is uitverkocht?
Ja, u kunt op een wachtlijst geplaatst worden. Stuur een e-mail met uw verzoek naar administratie@posttheater.nl. Alléén indien er entreebewijzen terugkomen, nemen wij per e-mail of telefonisch contact met u op.

Ik zit in een rolstoel, houden jullie rekening met mij?
Het Posttheater is rolstoeltoegankelijk en heeft een invalidentoilet op de begane grond. Wij beschikken over een beperkt aantal rolstoel- en begeleidersplekken. Het is daarom noodzakelijk om deze plaatsen van te voren te reserveren. Rolstoelplaatsen zijn aan de kassa of telefonisch te boeken (dinsdag t/m vrijdag 10:00 – 16:00 uur), maar liever ontvangen wij van u een e-mail via administratie@posttheater.nl. Onze medewerkers staan graag voor u klaar op de avond van de voorstelling.

Ik zit in een scootmobiel, kan ik het theater hiermee in?
In de Theaterzaal kunnen wij geen scootmobiels plaatsen. Wel is het in overleg mogelijk om de scootmobiels op een veilige plek te parkeren.

Waar kan ik parkeren?
Het parkeerterrein van het Posttheater biedt plek aan ca. 30 auto’s. Op drukke avonden mogen wij (indien beschikbaar) gebruik maken van het parkeerdek van onze goede buren Dirkzwager advocaten & notarissen aan de Velperweg 1 tegenover het Posttheater. De ingang bevindt zich aan de Arbeidstraat. Op een bord aan het hek van het Posttheater parkeerterrein wordt aangegeven of het Parkeerdek geopend is.

Hoe kan ik een brochure aanvragen?
In mei ontvangt iedere geregistreerde bezoeker automatisch onze nieuwe programmaladder tenzij u heeft aangegeven dat u geen post van ons wilt ontvangen. Wilt u de programmaladder toegestuurd krijgen? Tijdens het bestellen van uw kaarten kunt u dit aangeven of stuur uw verzoek naar administratie@posttheater.nl